Kasutavus

 Positiivne näide - Spotify

Õpitavus - Peamine funktsioon on laulu otsimine ja siis selle peale vajutamine, et see mängiks. On olemas ka nupp, et lisada laul playlisti - või panna "meeldib" millejärel läheb laul meeldinute laulude alla. Ikoonid on kõik loogilised. Kasutamine on nii lihtne, et praktiliselt ükskõik mis vanuses inimene saab sellega hakkama. 

Tõhusus - Kuna tegemist on muusika kuulamis programmiga, ei pea olema see väga "sügav". St, on menüüsi vähe ning kasutamine on lihtsustatud. Üldiselt saad enda asjad tehtud 2 vajutusega, mis on üpris efektiivne. 

Meeldejäävus - Muidugi, jäävad kõik need funktsioonid inimesele meelde ka, kuid ei pea kuna seda on nii lihtne kasutada. 

Vead - Vigu sellises programmis raske pole teha, kuid on võimalik. Näiteks lisad kogematta laulu valesse playlisti. Saad laulu uuesti lisada enda õigesse playlisti sama asja alt ning minnes playlisti kuhu olid pannud valesti, saad lihtsasti ära võtta selle laulu. Kõik ei pruugi paugupealt selle peale tulla, kuid on asi mis jääb pärast esimest korda igaveseks meelde. 

Rahulolu - Rahulolu on subjektiivne, kuid ei ole kuulnud kedagi kunagi kurtmas, et ei ole rahul Spotify kasutavusega - pigem kasutatakse või ei kasutata teiste põhjuste pärast. 

Kasulikkuse ala täidab samuti ära. Mõeldud muusika mängimiseks ning seda see ka täidab - ostetud või tasuta versioon. 

Negatiivne näide - eKyla (TTÜ)

Õpitavus - Tegemist on praktiliselt tekst seinaga, et võtab aega, et peamiseid funktsioone leida (Ise olin ka segaduses alguses). Ei ole ikoone. Disain on ka kole, näeb välja nagu kellegi algne, funktsionaalne HTML projekt aastast 2001. 

Tõhusus - Paljud asjad on maetud umbmenüüdesse, seega tegemist ei ole minuarvates väga tõhusa ülesehitusega. 

Meeldejäävus - Kuna tegemist ei ole ikoonidega ega intuitiivse disainiga, on üpris raske meelde jätta lihtsalt blokk tekste. 

Vead - Leht ei ole veadest vaba ise ka - mitte mainida vigu mis võib juhtuda inimesel endil, näiteks väärmakse tegemine proovides üüri maksta? 

Rahulolu - Ei ole kuulnud kedagi, kes oleks rahul selle veebilehega. 

Kasulikkuse ala vist täidab? Samas üritan vältida selle kasutamist nii palju kui võimalik. Üpris irooniline, et kool, millel on nii kõrge rõhk infotehnoloogiale, kasutab ühikate jaoks sellist veebilehte, mis ei ole intuitiivne, raske kasutada ning on väga aegunud. Bürokraatia teema?; usun, et on võimalik teha see leht kordades paremaks ja kenamaks paari nädalaga. Ei pea olema perfektne. TalTech veebilehega saadi hakkama ju - kuigi pole just parim võrdlus?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti infoühiskonna arengukava

IT-turvarisk ja selle maandamine